Press | Other languages | Om webbplatsen | Kontakta oss
Lärarförbundets logotyp.
Startsidan / Kurser och kompetensutveckling / Medlemmar / Lärarkvällarna / Anne-Marie Körling – Bedömning i elevens tjänst

Anne-Marie Körling – Bedömning i elevens tjänst

Läraren, författaren, skoldebattören och bloggaren Anne-Marie Körling berättar om hur lärare kan arbeta för att bedöma i elevens tjänst och att det är viktigt att den sker på villkor som gynnar dem.

Både barnkonventionen och skollagen betonar elevernas rätt till delaktighet i lärandet och de frågor som angår eleven.

Eftersom bedömning är en så central del i all undervisning är det naturligt att eleverna involveras och att den sker på de villkor som gynnar dem och deras lärande. Eleverna måste få lära och samtidigt uppleva att de kan.

Om Anne-Marie Körling
Anne-Marie Körling är grundskollärare, författare, föreläsare, debattör och bloggare på korlingsord.se. Hon fick Svenska Akademiens svensklärarpris 2006 och utnämndes ett år senare till en av Sveriges Innovativa Lärare av Microsoft. Hon har även varit en flitigt anlitad krönikör i Lärarnas Tidning. Nyligen startade hon lärarbloggstafetten Lärartycket (#lärartycket).

Se hela föreläsningen

Frågestund med Anne-Marie Körling efter föreläsningen

Bild i bildspel

- för att se dina medlemsuppgifter och din personliga löneutveckling!

Inloggade medlemmar: 0

Avdelningar

Du hör till lokalavdelningen i den kommun där du jobbar.

Medlemsservice

Kontakt@lararforbundet.se
0770-33 03 03 – öppet vardagar kl. 8:00-17:00.
Förändrade öppettider i påsk.

Klicka för att läsa Eva-Lis Siréns senaste krönika

Vad gäller när jag ...