Press | Other languages | Om webbplatsen | Kontakta oss
Lärarförbundets logotyp.

Innehåll

Startsidan / Aktuellt / Nyheter / Inger Degerfält vann pris i årets bästa digitala läromedel

Inger Degerfält vann pris i årets bästa digitala läromedel

Inger DegerfeldtVisa förstorad bild

Jag vill rikta ett stort tack till alla er som nominerat oss, och alla medarbetare, kollegor och elever runt om i landet som hjälpt oss utveckla Slöjdlexikon och Slöjdportfolio till vad det är i dag! Och extra tack till alla mina elever på Alfredshällskolan i Bjärred!, bloggar Inger Degerfeldt.

Skriv ut sidanSkriv ut
Tipsa en vänTipsa

Inger Degerfeldt, slöjdlärare och grundare av slojd.nu tog hem priset för ”Årets Digitala läromedel 2012” under konferensen ”Framtidens Läromedel” i Uppsala.

”Jippie!!!...en seger för hela slöjden, som visar att slöjd verkligen är ett ämne att räkna med i framtiden.”, skriver Inger Degerfält i bloggen ”Livet är slöjd”.

Charlotte Andersson i Ljungby hade nominerat Inger Degerfält och så här löd hennes motivering:

"Inger har under flera år arbetat fram ett digitalt läromedel för slöjden bestående av slöjdlexikonet med sina instruktionsfilmer och elevportfoliodatabasen "@tt slöjda" både för dokumentation och för inspiration. Detta läromedel är ett fantastiskt bra stöd i hela arbetsprocessen för slöjdämnet. Läromedlet utvecklas ständigt och blir bara bättre och bättre! Ingers devis "slöjden + dator = sant" stämmer faktiskt!"

Bild i bildspel

- för att se dina medlemsuppgifter och din personliga löneutveckling!

Inloggade medlemmar: 6

Avdelningar

Du hör till lokalavdelningen i den kommun där du jobbar.