Press | Other languages | Om webbplatsen | Kontakta oss
Lärarförbundets logotyp.
Startsidan / Om Lärarförbundet / Om webbplatsen

Om webbplatsen

Har du frågor eller synpunkter om Lärarförbundets webbplats?

Kontakta: webbredaktionen @lararforbundet.se

Anna-Karin-Gidmark.jpgVisa bildspel

Bilderna överst på sidorna på webbplatsen föreställer i många fall våra medlemmar. Här kan du läsa mer om vilka de är.

Skriv ut sidanSkriv ut
Tipsa en vänTipsa

Hitta på lararforbundet.se
Allt innehåll på Lärarförbundets webbplats finns under rubrikerna i vänsterspalten. I menyn i mitten har vi gjort sidor med genvägar till innehåll för de flesta av våra medlemsgrupper.
Webbplatskartan ger dig en översikt över hur webbplatsens innehåll är strukturerat. Det finns även en avancerad sökfunktion där du kan söka sorterat efter datum och kategori.

Snabbkommandon
För att snabbt komma till vissa avsnitt på webbplatsen kan du använda dig av följande snabbkommandon genom att hålla ner alt-knappen tillsammans med nedan respektive tecken och sedan trycka på enter:
S - hoppa till innehållet
M - hoppa till vänstermenyn
0 - gå till om webbplatsen
1 - gå till startsidan
2 - gå till pressidan
3 - gå till webbplatskartan
4 - gå till avancerad söksidan
7 - gå till kontakta oss-sidan

Ladda ner filer
Vi använder ofta dokument i pdf-format för bilagor. Du kan ladda ner Adobe Acrobat Reader gratis för att kunna ta del av informationen i dem.

Ändra textstorleken
Med hjälp av din webbläsares inbyggda funktioner kan du ändra storleken på texten på webbplatsen. I de flesta webbläsare gör du detta genom att hålla nere Ctrl-tangenten och snurra på mushjulet.
Du kan även ändra textstorleken via webbläsarens menyer.

Upphovsrätt
Alla texter, bilder, illustrationer, publikationer och liknande är skyddade av upphovsrätt. Texten på Lärarförbundets webbplats är fri att använda och sprida vidare, förutsatt att du anger källa.

Synpunkter?
Har du frågor om sakinnehållet på Lärarförbundets webbplats ska du kontakta respektive informationsansvarig som finns angiven nederst på varje sida.

Webbredaktionen
Allmänna frågor och synpunkter på webbplatsen skickas i första hand till webbredaktionen. Har du frågor om teknik, design, navigering eller funktioner, nyhetsbevakning och innehåll, mejla till webbredaktionen@lararforbundet.se .

Personuppgiftslagen (PuL)
Om du är medlem i Lärarförbundet och vill veta vad Lärarförbundet sparar för information om dig kan du skicka en skriftlig ansökan till Lärarförbundets kanslis PuL-ombud Katarina Frisk, katarina.frisk@lararforbundet.se.

Ansvarig utgivare
Ansvarig utgivare för Lärarförbundets webbplats är Kristina Stutterheim. Hon nås via e-post på kristina.stutterheim@lararforbundet.se

Anna-Karin GidmarkBritt SeverinStefan SilhammarEva-Lis SirénCatrin SödermanGinnie DahlinMaria CarensiöOlle PetterssonSusanne ForssOla CurinderEbba ZenoMargret Tan, lärare i förskolanMonica LagnetoftAndreas NorbeckCarolina OlavarriaLena BergenheimAnnika Björklin och Yvonne HögströmLise Svensson, Inger Swing och Lena BergenheimIngrid GustavssonUlrika IveusAnjeil MaroukiEva FredrikssonEinar FranssonJonathan MortensenLärarstudenterLayal TehiniNevin Fares
Bild i bildspel

- för att se dina medlemsuppgifter och din personliga löneutveckling!

Inloggade medlemmar: 3

Avdelningar

Du hör till lokalavdelningen i den kommun där du jobbar.

Medlemsservice

Kontakt@lararforbundet.se
0770-33 03 03 – öppet vardagar kl. 8:00-17:00.
Förändrade öppettider i påsk.

Klicka för att läsa Eva-Lis Siréns senaste krönika

Vad gäller när jag ...