Press | Other languages | Om webbplatsen | Kontakta oss
Lärarförbundets logotyp.

Skolledarkonventet 2014 - mötesplatsen för Sveriges skolledare

I februari ägde Skolledarkonventet 2014 rum, ett tillfälle som bjöd på inspiration, där du fick möjligheten att ladda batterierna och nätverka med kollegor från hela landet!

Lärarförbundets skolledarkonvent genomförs varje år som en professionell mötesplats för skolledare. Skolledarkonventet ägde 2014 rum i Lärarnas Hus på Stora Essingen i Stockholm.

Temat för skolledarkonventet 2014
Temat var identitet och attityd: om kärnan i skolledaruppdraget, förutsättningar för det och förhållningssätt till det.

Under de två dagar evenemanget ägde rum kunde åhörarna lyssna på det professionella samtalet i Studio Ledarskap, som leddes av Fredrik Svensson, VD för Rektorsakademien Utveckling och på Thomas Fogdö, tidigare elitskidåkare, som delade med sig av sin resa från motgång till medgång och vidare till framgång.

Seminarier om ledarskap
Skolledarkonventet innehöll också ett antal parallella seminarier kring forskning och empiri om ledarskap i förskola och skola, utvecklingsarbete på arbetsplatsen, teamwork och kvalitetsarbete. Moderator under de två dagarna var Ante Runnquist från Rektorsakademien Utveckling (RaU), känd från Skolsnack.

Ann-Charlotte Jönsson, utvecklare, och Malin Rydhög, förskolechef i Halmstad, kommun tilldelades Ulla-Britta Bruuns stipendium 2013 för ett framgångsrikt ledarskap i förskolan. Samarbete och kollegialt lärande har varit en viktig del i deras arbete. Deras seminarium handlade om ledarskap och kompetensutveckling i förskolan. Se en intervju med Ann-Charlotte Jönsson och Malin Rydhög på Lärarkanalen.

Innovativa skolledarpriset
Liksom tidigare år delade Lärarförbundet ut Innovativa skolledarpriset tillsammans med Microsoft, ett pris som ska gå till en rektor eller förskolechef som lyckats väl i sitt uppdrag. Priset delas ut av Ann-Charlotte Eriksson, förste vice ordförande i Lärarförbundet och Eva Pethrus, skolutvecklingsansvarig på Microsoft.

Bild i bildspel

- för att se dina medlemsuppgifter och din personliga löneutveckling!

Inloggade medlemmar: 19

Avdelningar

Du hör till lokalavdelningen i den kommun där du jobbar.

Medlemsservice

Kontakt@lararforbundet.se
0770-33 03 03 – öppet vardagar kl. 8:00-17:00.
Förändrade öppettider i påsk.

Klicka för att läsa Eva-Lis Siréns senaste krönika

Vad gäller när jag ...