Press | Other languages | Om webbplatsen | Kontakta oss

Göra skillnad-priset

Göra skillnad-prisetVisa förstorad bild

Om priset

Vid kongressen 2007 instiftades Lärarförbundets Göra skillnad-pris. Syftet var att lyfta fram medlemmar, arbetsplatser och avdelningar som har bidragit till att förverkliga
kongressens beslut. Priset är ett sätt att skapa en tydlig koppling mellan politiken och vardagen i Lärarförbundet och också ett sätt att visa på inspirerande och framgångsrika utvecklingsprojekt som på det här sättet kan spridas till fler.

Skriv ut sidanSkriv ut
Tipsa en vänTipsa

I samband med kongressen delar Lärarförbundet ut Göra skillnad - priset till lärare som har gjort skillnad på sin skola, i sin kommun eller i sin avdelning.

Göra skillnad-priset delas ut för tredje gången i samband med kongressen 2014. Syftet med priset är att lyfta fram medlemmar, arbetsplatser och avdelningar i Lärarförbundet som har bidragit till att förverkliga kongressens beslut.
Lärarförbundets Göra skillnad-pris instiftades vid kongressen 2007. Priset är ett sätt att skapa en tydlig koppling mellan politiken och vardagen i Lärarförbundet och också ett sätt att visa på inspirerande och framgångsrika utvecklingsprojekt som på det här sättet kan spridas till fler.

Priset delas ut i tre kategorier:

Individ: personer som genom sitt engagemang bidragit till förbättring, utveckling eller nått framgång på områden som är viktiga för lärarna.

Arbetsplats: arbetsplatser där Lärarförbundets insatser har ökat förutsättningarna att lyckas som lärare. Det kan handla om att lärare i högre grad styr över arbetets innehåll, en utvecklingsinriktad arbetsorganisation eller om att man på ett föredömligt sätt knutit ihop skola, lärarutbildning och forskning.

Avdelning/grupp/nätverk: en avdelning som har jobbat engagerande och framgångsrikt med allt från opinionsbildning till att synas i varje medlems vardag. De nominerade bjuds in till kongressen i november och priset tillkännages på kongressfesten.

Bild i bildspel

- för att se dina medlemsuppgifter och din personliga löneutveckling!

Inloggade medlemmar: 52

Avdelningar

Du hör till lokalavdelningen i den kommun där du jobbar.

Medlemsservice

Kontakt@lararforbundet.se
0770-33 03 03 – öppet vardagar kl. 8:00-17:00.
Ändrade kontaktuppgifter kring valborg

Klicka för att läsa Eva-Lis Siréns senaste krönika